Nöjda kunder
Jag strävar alltid efter att ha nöjda kunder. Nöjda kunder är det bästa kvittot man kan få som mäklare och att få uppskattning för sitt arbete är något som gör mig väldigt glad. Som tidigare lagidrottare har jag alltid varit van att få positiva tillrop och high-fives dagligen och det är något jag i dag kan sakna.
En mäklare med nöjda kunder får den bästa marknadsföringen man kan tänka sig, att ha kunder som rekommenderar dig till andra är ovärderligt. Alla mina kunder ska vara nöjda kunder, det är det mottot jag jobbar efter och jag har inställningen att varje affär ska vara viktig och att kunderna ska känna ett förtroende för mig och kunna rekommendera mig vidare. Att på ett tillträde få en liten blomma eller fina ord från kunderna värmer i hjärtat och för mig betyder det väldigt mycket. Det finaste denna vecka var ett mail i inkorgen från en säljare som genom några rader med fina ord gjorde min dag. Tänk vad några få ord kan göra mycket.
Med mitt inlägg denna vecka vill jag att vi alla ska visa lite mer uppskattning och lite mer positiva ord till alla runt om oss! Kör en high-five med kollegan efter en bra objektsbeskrivning eller jubla när tillträdet över, det behövs ibland. Jag tror att stämningen höjs och alla får en positiv miljö som gör att man trivs och presterar bättre. Det var allt för mig, nu får ni en bild när jag och några av mina kollegor är ute på lunch och njuter av det sista vi har kvar av sommaren.
Hälsningar Madeleine Gustafsson